***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: kabelka s vnější kapsou

6. září 2016 v 0:32 | STŘIHY OTYLKA |  KABELKY
KATEGORIE STŘIHU:

potřeby:
riflovina
  1. svrchní látka
  2. vnější kapsa
  3. uši
  4. bočnice
  5. lišty na zip
barevná látka
  1. podšití vnější kapsy
  2. vnitřní kapsy
  3. podšívka s kapsami
  4. vnější díl klopy
- zip na zapínání kabelky
- vlizelín (pokud vnější látka bude místo rifloviny plátno)
- výztuž ucha
Jednotlivé díly podle střihu křídou překreslíme na látku, je důležité počítat i s přídavkem na švy (cca 1 až 2 cm). Vnitřní podšívkovou kapsu střihneme z přeložené látky, v horní části
Na svrchní díly kabelky použijeme pevnější látku, zde je doporučená riflovina. Na vnitřní látku doporučujeme barevné plátno.
Nejdříve si ušijeme uši.Střiženou látku přehneme podélně lícem na líc a ze dvou stran dokola sešijeme. Ponechaným otvorem látku z rubu obrátíme na líc, uši vyztužíme provazem, nebo hadičkou do akvárií a konce zašijeme, aby se výztuž neuvolnila.
Na předním díle si vyznačíme umístění kapsy, která bude přkrytá klopou se zapínáním na knoflík nebo patentku, či magnet.
Díly klopy, střižené z dvojité látky, přiložíme lícem k sobě a po obvodu sešijeme kromě rovné horní části. Vnitřní látku klopy můžeme podžehlit vlizelínem. Po obrácení klopy na líc vymneme šev , okraj proštepujeme a přežehlíme.
Na začištění horního okraje kabelky si připravíme díl z barevného plátna, který našijeme lícem na rub svrchní látky. Po přišití ze tří stran barevný díl obrátíme, nebo spíše přehrneme přes okraj na líc horrní části kabelky, švy vymneme do hladka a okraje můžeme dokola proštepovat. Po přežehlení si vyznačíme umístění předem ušitých uší.
Nasazení uší může asi o 1 až 2 cm přesahovat přes horní barevný díl. Na toto zakončení (uší + barevného dílu) přištepujeme horní okraj klopy. Uši pro jistotu ještě po straně přištepujeme k tělu kabelky. Přebývající látku opatrně zastřihneme a okraj po zahnutí přišijeme ručně matracovým stehem.
Pod klopu umístíme přední kapsu z dvojité látky (svrhní + barevné) v horní části sešité lícem k sobě a obrácené na líc. Šev tvoří vstupní otvor kapsy a barevná láka nahradí podšívku
Vnější kapsu přištepujeme na přední díl a celý korpus vyžehlíme. Zadní díl ze svrchní látky spojíme s bočnicí. ˇPři montáži posupujeme od středu dna k horním okrajům kabelky. Sešíváme opět lícem k sobě.
Postup šítí vnitřních částí z barevného plátna:
Umístění vnitřní kapsy zvolíme v horní části podšívky. Na kapsi si vyměříme umístění tunýlku pro gumu
Kapsu přehneme lícem na líc tak, aby nejširší část utvořila horní okraj a ve vyznačeném místě proštepujeme tunýlek pro gumu. Nataženou gumu ze stran několika stehy v bocích upevníme a předšitou kapsu našijeme na určené místo. Mezi přední a zdní díl podšívky všijeme bočnici stejným způsobem jako u svrchní látky. Švové přídavky na rubové straně zarovnáme núžkami a pokud se látky třepí, můžeme obentlovat. Při praní se pak nestává, že by některý šev povolil a vytřepil se.
Pak celou podšívku řádně urovnáme a vložíme ruben na rub do tašky. Mezi a svrchní látku vsadíme zip vsazený mezi lišty z rifloviny. Po té nahoře nastehujeme zapínání s lištou. Opatrně kabelku dokola obšijeme - proštepujeme na stroji, švy začistíme a je hotovo.