***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: SPODNIČKA S VOLÁNY

5. září 2016 v 23:11 | STŘIHY OTYLKA |  SPODNIČKY
SPOTŘEBA LÁTKY na 140 cm šířky - záleží na položení dílů = pruhů volánu, podle délky sukně:
1/ podle šíře spodního lemu spodničky 1x délka + 10 cm,
2/ nebo 2x délka + 10 cm
spodní díl (obdélníkový) je vždy 1,5x delší, než ten pruh nad ním
Díly vystřihneme s přídavkem na švy 3 cm na záložky.
POLOŽENÍ STŘIHU JE SHODNÉ SE SUKNĚMI:
NÁVOD NA ŠITÍ:
Nejdříve sešijeme boční díly spodničky k sobě až ke značkám na kanýry. Na zadním i předním díle odšijeme záševky a vyhladíme dostran.
Poté si nastehujeme jednotlivá patra kanýrů tak, aby nařasení bylo stejnoměrné, a přišijeme na spodničku.
Pak vypracujeme pasovu část spodničku: látkový pásek podélně přehneme v půli, podle obrázku nastehujeme pasovku, přehneme pásek a přistehujeme tak, aby se nezkroutil a nastehujeme do pasu.Pásek po vyzkoušení přešijeme šicím strojem a z vnitřní jej přišijeme ručně. Vyšijeme knoflíkovou dírku a přišijeme knoflík.
Pukud volíme variantu do gumy v pase, nejsou potřeba pasové záševky, ani zapínání na zip, ale stačí ušít tunýlek a gumu jím protáhnout. Aby se spodnička dala pohodlně obléci, ponecháme v pase šířku přes boky (obvod sedu).
VYMĚŘENÍ OKRAJE SPODNIČKY
Každá látka má snahu se při šití natahovat, proto musíme okraj spodničky znovu vyměřit. Zde budeme potřebovat pomoc další osoby. Stoupneme si na vyšší pevnou podložku (stůl, židle, schody, nižší rovný kus pevného nábytku) Druhá osoba měří výšku spodničky, tj rozdíl mezi podložkou a okrajem oděvu od podložky vzhůru. Začistíme okraj a přišijeme ručním křížkovým stehem.