***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: DÍLOVÁ SUKNĚ

5. září 2016 v 23:10 | STŘIHY OTYLKA |  SUKNĚ

SPOTŘEBA LÁTKY na 140 cm šířky:
podle šíře spodního lemu sukně 1x délka, nebo 2x délka, při podélném položení střihu
podle vzorku lze střih položit i příčně tzv. na šířku, pak volíme spořebu podle šířky spodního okraje sukně
1. podélné položení střihu:

2. Střih položen na šířku:
4. Střih položen na šířku:
Jako další možnost můžete klínky vložit mezi díly sukně k sedu.
Potřebujeme: materiál na sukni, stejné množství podšívky, 2 cm širokou gumu do pasu a zbytky krajek na klínky.

POSTUP PŘI ŠITÍ:
Vypracovaný střih položíme na látku.
Díly vystřihneme s přídavkem na švy 5 cm na záložky.
Nejdříve sešijeme všechny díly sukně k sobě až ke značce (20 cm od spodního okraje) a vsadíme krajkové klínky. Všijeme podšívku a všechny švy rozžehlíme a začistíme švy.
V pase vypracujeme 4 cm široký tunýlek, kterým protáhneme gumu. Pokud volíme radši varintu do pásku, postupujeme takto:
látkový pásek podélně přehneme v půli, podle obrázku nastehujeme pasovku, přehneme pásek a přistehujeme tak, aby se nezkroutil a nastehujeme do pasu, vyšijeme knoflíkovou dírku a přišijeme knoflík.Pásek po vyzkoušení přešijeme šicím strojem a z vnitřní jej přišijeme ručně.
Sukni vyzkoušíme, naměříme délku a ručně přišijeme záložku křížkovým stehem. Sukni vyzkoušíme a můžeme dozdobit korálky atd.
ZAČIŠTĚNÍ OKRAJE SUKNĚ
Každá látka má snahu se při šití natahovat, proto musíme okraj šatů a sukně znovu vyměřit.Zde budeme potřebovat pomoc další osoby. Stoupneme si na vyšší pevnou podložku (stůl, židle, schody, nižší rovný kus pevného nábytku) Druhá osoba měří výšku sukně, tj rozdíl mezi podložkou a okrajem oděvu od podložky vzhůru.
*