***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: Kabelka do ruky, střih 536/28

6. září 2016 v 0:36 | STŘIHY OTYLKA |  KABELKY
KATEGORIE STŘIHU:
potřeby: - látka - svrchní, může být i riflovina
  • - podšívka
  • - zip na zapínání kabelky
  • - 4 kroužky
  • - 2 karabinky
  • - vlizelín

Na tuto kabelku použijeme střih č. 536/28. Pokud nám rozměry střihu nevyhovují, lze je upravit, ale strany, které mají být spolu sešity, musí mít stejnou délku.
Jedotlivé díly střihu křídou překreslíme na látku, je důležité počítat i s přídavkem na švy (cca 1 až 2 cm) a vystřihneme.

Kabelka, střih 536/28
Kabelka, střih 536/28

Bok a dno svrchní látky podžehlíme po rubu výztuží. Žehličku na svrchní látku jen pokládáme, aby se nevytvořily bubliny.

Na svrchní látce kabelky i na dnu si najdeme střed střihu, a těchto bodech přložíme k sobě levou stranu kabelky a dno a po nastehování sešijeme. Stejným způsobem si vyměříme pravou stranu s sešilejeme. Lícem ven, rubem dovnitř.
Stejně ušiljeme i podšívku.
Ještě si musíme ušít ucho. Látku přeložíme podélně lícem k sobě a ze dvou stran sešijeme. Není potřeba zapošívat. Ucho pak obrátíme nalíc pomocí tyčky. Praktická je jehlice na pletení, nebo jídelní hůlka. Vypářeme sešitý krátký uzávěr a hotové a přežehlené ucho vsadíme do kabelky tím, že nastavíme bočnice. Vzniklý šev překryjeme ozdobným krytem. Ozdobný kryt si před použitím vyžehlíme a okraje zahneme do rubu a přichytíme stehováním. Takto připravený kryt na kabelku naštepujeme podél všech okrajů.
Kabelku - svrchní část, obrátíme na rub vložíme do kabelky z podšívky = rubem k sobě.
Horní okraj sešijeme, ale ponecháme otvor na obrácení kabelky v místech, kde bude zapínání. Při obracení celou kabelku protáhneme ponechaným otvorem včetně ucha a POZDĚJI otvor zašijeme krytým matracovým stehem.
MAGNETICKÉ ZAPÍNÁNÍ:
Obkreslíme kovovou část magnetky na látku. Do látky je potřeba udělat kulatou díru. Přesně tak velkou, jako je velká kovová část magnetky. Díru nejlépe vyříznete párákem. Průměr otvoru může být i o malinko větší, magnetek se vám pak bude dovnitř lépe soukat.
Zprvu to jde ztěžka, a nebojte se otvor i malinko zdeformovat, případně malinko zvětšit.
Když je jedna půlka magnetku na místě, to samé udělejte i s protikusem.
Teď už zbývá jen prošít. Postupujeme předním stehem. Magnetek dokonce stačí našít jen jedním směrem, zpátky šít už nemusíme.
Použijte silnější nit, riflovou nebo perlovku. Jednak lépe drží a jednak vypadá lépe.
Pokud si na mgmetku netrofneme, stejnou službu udělá i velký patent. Na líci vše zakryjeme knoflíkem, nebo nějakou nášivkou. Třeba i kovovou.
Nakonec zašijeme ponechaný otvor a kabelka je hotová