***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: kabelka, střih č. 535/27

6. září 2016 v 0:37 | STŘIHY OTYLKA |  KABELKY
KATEGORIE STŘIHU:
potřeby: - látka - svrchní, může být i riflovina
- podšívka
- zip na zapínání kabelky
- 4 kroužky
- 2 karabinky
Na tuto kabelku použijeme střih č. 535/27. Pokud nám rozměry střihu nevyhovují, lze je upravit, ale strany, které mají být spolu sešity, musí mít stejnou délku.
Jedotlivé díly střihu křídou překreslíme na látku, je důležité počítat i s přídavkem na švy (cca 1 až 2 cm) a vystřihneme.
Bok a dno svrchní látky podžehlíme po rubu výztuží. Žehličku na svrchní látku jen pokládáme, aby se nevytvořily bubliny.
Na svrchní látce kabelky i na dnu si najdeme střed střihu, a těchto bodech přložíme k sobě levou stranu kabelky a dno a po nastehování sešijeme. Stejným způsobem si vyměříme pravou stranu s sešilejeme. Lícem ven, rubem dovnitř.
U podšívky postupujeme trošku jinak:
Střiženou podšívku složíme podle popisky na střihu a sešijeme levé dno s levou stranou membrány. Stejně postupujeme i u pravé strany, jen v místě označeném na střihu ponecháme nedošitý otvor. Zvolila jsem úpravu střihu, která není tolik náročná na vyměřování a snáž se šije.
Na hotový korpus nyní přišijeme boky podšívky. Svrchní část kabelky obrálíme na rub. Nasadíme na ni podšívku, urovnáme a do horního otvoru vsadíme zip a kabelku obrátíme na líc připraveným otvorem. Ten uzavřeme ručně, krytým matracovým stehem.
Připravíme si i dvě poutka pro ucho.
Poutka pro ucho si ušijeme tak, že přehneme obdélník látky 4 x 10 cm podélně rubem k sobě, a po 2 stranách sešijeme. Není potřeba zapošívat. Poutko pak obrátíme nalíc pomocí tyčky. Praktická je jehlice na pletení, nebo jídelní hůlka. Vypářeme sešitý krátký uzávěr, navlečeme kroužek a vsadíme přeložné poutko do horního konce boku, kde končí zip. Zafixujeme na šicím stroji.