***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: KALHOTY hakama

5. září 2016 v 22:40 | STŘIHY OTYLKA |  KALHOTY
Spotřeba materiálu:
látka - šíře 140 cm = 2 x délka kalhot, celkem asi 220 až 240 cm
pasovka = obvod pasu + prodloužený pásek na zapnutí = asi 100 cm až 110 cm
pasová dlouhá vázačka
Kalhoty tohoto typu stříháme z lehké látky bavlněné, plátna bavlněného i lněného, viskózy.
před započetím prací ještě dvě základní rady:
2/ proštepovávat švy až po vyzkoušení a vyladění nepřesností. Každá postava má různé zaoblení a disproporce. Ty jsou potřeba upravovat až při šití.
STŘIHOVÁ POLOHA:
Osnova: délka látky
Útek: šíře látky

Na střihu si všimneme, že zadní díl je delší. Správně by měla být vyšší zadní část nad zadním sedovým výkrojem. Délky nohavic od pasu po rovné linii by měly být shodné, Obě látky si položíme lícem k sobě, zadní díl na zadní (přední díl na přední).
Nejdříve si sestehujeme nebo sešpendlíme oblouk sedového výkroje. Při zkoušení kalhot si zkonstrolujeme, zde nějsou případné nedostatky a po jejich opravě můžeme švy přešít na stroji. Vypracujeme sklady na předním a zadním díle Na zadní díl do pasu patří našít výztuž v podobě obdélníku tak, aby vyčníval nad pas:

  • Po vyměření délky můžeme všít pas do kalhot Pásek bude používán jako vázačka