***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: MIKINA S KAPUCÍ

5. září 2016 v 22:38 | STŘIHY OTYLKA |  MIKINY

Střih rozložíme na rub látky a pečlivě obkdreslíme všechny díly, Vystřihujeme asi s 3 cm přídavkem na švy.Na střihu je vyznačena linie niti, pečlivě ji doržte, jinak se budou rukávy kroutit.

Nejprve si složíme oba díly kapuce lícem k sobě a sešijeme zadní šev (nejdelší zaoblená strana).
Pak si položíme lícem k sobě tělo mikiny a sestehujeme ramena a boky. Na předním díle, jenž se skládá ze dvou částí, si vyměříme zapínání na zip a mikinu vyzkoušíme. Pokud potřebuje nějaké úpravy, ve švech, podle potřeby švy povolíme, nebo naopak boky či ramena zúžíme. Pokud je vše v pořádku, přešijeme na stroji a vyměříme si a provedeme VSAZENÍ RUKÁVŮ
Pozor, na záměnu rukávů. Strana náležející k přednímu dílu, je více vykrojená. Znovu průběžně zkoušíme. Pokud je rukávová hlavice větší, pečlivě postupujeme podle návodu v článku.
Po našití rukávů přistoupíme k vypracování průkčníku. Jeho délka musí souhlasit se spodní, průkrčníkovou částí předšité kapuce. Délku vyladíme drobnými záševky, nebo vymezením zapínání na předmím díle. Když obě délky souhlasí, kapuci vsadíme a přišijeme.
Pak vyměříme šířku předních dílů. Oba díly musí být souměrné. Pak vsadíme zip, přišijeme a určíme si umístění kapes. Jejich umístění opět musí být souměrné.
Po jejich přišití vyměříme délku rukávů a těla. Na spodní části předního i zadního dílu můžeme vypracovat tunýlek na stažení.