***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: OBLIČEJ PANENKY

6. září 2016 v 0:12 | STŘIHY OTYLKA |  hračky = PANENKY a ANDĚLKY
OBLIČEJÍK - 1. typ
Tento obličej si vytvoříme na podkladové látce před potažením hlavičky.
Na hlavičce si vyměříme obličej naznačením rovnoramenného troijúhelníku. Jeho horní vrcholy představují oči umístěné v mělké prohlubni a spodní vrchol ukazuje na střed úst. Uprostřed je místo pro nosík. Nosík vytvoříme ze zbytku látky.
Nachystáme malý váleček, který stočíme do šnečku a našijeme na vyznačené místo. Pak hlavičku potáhneme, zapošijeme na temeni a vyměříme si rysy obličeje. Všechny body si označíme špendlíkem.
Určíme si šířku úst které budeme tvarovat z hmoty hlavičk vytažením výplně a prošitím do tvaru úst. Stehy děláme drobné, nití tělové barvy, aby pusinka nepůsobila příliš hrubě.

I vyšijeme kulaté a delšími stehy naznačíme řasy, nad oči namalujeme, nebo vyšijeme obočí.
OBLIČEJÍK - 2. typ na potažené hlavičce

Postup vyměření základní orientace rysů obličeje je stejný. Obličej však zpracujeme na potaženou hlavičku. Všechny body si označíme špendlíkem, určíme si šířku úst tvarovaných do mírného obloučku.

OČI vyšijeme kulaté a delšími stehy naznačíme řasy, jak je vidět na obrázku.

Nad oči umístíme obočí, které můžemy vyšít, nebo textilní tužkou (fixou) namalovat

NOSÍK
Pokud chceme bambulkový nosík našitý na svrchní látku, vystřihneme si kolečko o průměru asi 3,5 cm těsně u okraje lárku drobně nastehujeme, střed vyplníme malou kuličkou rouna a a okraje pevně ztáhneme k sobě. Vznikou kuličku našijeme na určené místo. Dejte však pozor, aby očka na úpletu běžela stejným směrem jako na obličeji.
Můžeme obilčej ponechat i bez nosíku, nebo namalovat drobné pihy...

OBLIČEJÍK 3 typ - malovaný na potaženou hlavičku.

Nejprve, po vyměření obličeje, začneme očima. Hnědou barvou namalujeme kulatou oční duhovku. Na špičku štětce nabírejte jen trochu barvy. Doprosřed duhovky namalujte několik vlasových paprsků. Bílou barvou můžeme namalovat do zorničky několik teček, odrazy světla. Pak načrtněte hnědě lini víček. Oční bělmo udělejte smícháním bílé a trošky černé barvy.
Obočí vykreslete hnědou barvou, mírně prohlé. Tomotu tvaru věnujte zvýšenou péči, neboť dává obličeji výraz.
Ústa namalujte světle červené, mírně zaobleného tvaru.
Červeň na tváře a špičku nosu nanášejte červenou voskovou křídou. Rozetřete do stran krouživým pohybem prstem omotaným kouskem látky.
Obličej můžeme doplnit několika pihami.
U panáčka můžeme nakreslit i vousy několika tahy špičkou štětce namočenou do hnědé barvy.

A když je panenka hotová, můžeme vystavit rodný list:

Článek o šití panenky podle mého střihu si můžete přečíst ZDE