***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: ŠATY do pásku

5. září 2016 v 23:29 | STŘIHY OTYLKA |  ŠATY
SPOTŘEBA LÁTKY:
šatovka = 2,10 m na 140 cm šíře
vložka = 0,48 m na 70 cm šíře
krajovka = 1 m (podle lemu sukně)
2 potítka
6 knoflíků
1 zip do boku = 18 cm
Materiál s vlasem (samet, manžestr, froté, flauš...) stříháme PO vlasu - jenom manžestr a samet PROTI vlasu - to proto, abychom po čase neměli "vyleštěný" zadek po sezení

POLOŽENÍ STŘIHU č. 1
POLOŽENÍ STŘIHU č. 2:
Díly vystřihneme s přídavkem na švy 5 cm na záložky.
Prokličkujeme entlem okraje, sestehujeme záševky, sestehujeme ramena, boky a sukně. Vše rozžehlíme. Podložení předního dílu (zapínání) položíme vliselínem, zahneme do rubu a zažehlíme.

SESTEHOVÁNÍ PASU
Oba díly předního dílu položíme zapínáním přes sebe a od pasu vzhůru asi 10 cm sestehujeme.
Živůtek a sukně se v pasovém kraji přiloží na sebe lícem dovnitř (dle nákresu) a sešpendlíme.

Pak sestehujeme a pasové záševky rozžehlíme.
Dolní koncová záložka se zahne podle značení a podle značení 2x prostehuje.

Na první zkoušku sestehujeme upravený spodní límec a pomocný límec z náhradního materiálu

Sestehujeme loketní záševek zřasíme dolní okraj a sestehujeme do manžety, podlpažní kraje rukávu se sestehují po předním okraji rukávu.
Nastehování do průramku:
u snížených rukávových hlavic se neprovádí navolnění, všívají se do průramku s podloženou náramenicí.

ZDRHOVADLO v sukni 8 cm, v živůtku 10 cm
Pokud při zkouškách vše vyhovuje, průběžně přešíváme na šicím stroji.

ZAČIŠTĚNÍ OKRAJE SUKNĚ
Každá látka má snahu se při šití natahovat, proto musíme okraj šatů a sukně znovu vyměřit. Zde budeme potřebovat pomoc další osoby. Stoupneme si na vyšší pevnou podložku (stůl, židle, schody, nižší rovný kus pevného nábytku) Druhá osoba měří výšku sukně, tj rozdíl mezi podložkou a okrajem oděvu od podložky vzhůru.

VYBRANÉ STŘIHY: