***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: ŠATY ve stylu ART DECO

5. září 2016 v 23:27 | STŘIHY OTYLKA |  ŠATY
SPOTŘEBA LÁTKY:
ŠATY = 1 x délka živůtku + 2 x délka sukně + 1 x délka rukávu
+ 10% na švy a vysrážení látky
krajovka = 1 m (podle lemu sukně)
2 potítka
knoflíčky
1 zip do boku = 18 cm
Materiál s vlasem (samet, manžestr, froté, flauš...) stříháme PO vlasu - jenom manžestr a samet PROTI vlasu - to proto, abychom po čase neměli "vyleštěný" zadek po sezení
Díly vystřihneme s přídavkem na švy 5 cm na záložky.
Prokličkujeme entlem okraje, sestehujeme záševky, sestehujeme ramena, boky až na konec sukně. Vše rozžehlíme. Podložení předního dílu (zapínání) položíme vliselínem, zahneme do rubu a zažehlíme.Pak sestehujeme a pasové záševky rozžehlíme.
Dolní koncová záložka se zahne podle značení a podle značení 2x prostehuje.

RUKÁVY (viz samostatný článek)
Sestehujeme loketní záševek zřasíme dolní okraj a sestehujeme do manžety, podlpažní kraje rukávu se sestehují po předním okraji rukávu.
Nastehování do průramku:
u snížených rukávových hlavic se neprovádí navolnění, všívají se do průramku s podloženou náramenicí.
Boční ZDRHOVADLO v sukni 8 cm, v živůtku 10 cm
Pokud při zkouškách vše vyhovuje, průběžně přešíváme na šicím stroji.

ZAČIŠTĚNÍ OKRAJE SUKNĚ
Každá látka má snahu se při šití natahovat, proto musíme okraj šatů a sukně znovu vyměřit. Zde budeme potřebovat pomoc další osoby. Stoupneme si na vyšší pevnou podložku (stůl, židle, schody, nižší rovný kus pevného nábytku) Druhá osoba měří výšku sukně, tj rozdíl mezi podložkou a okrajem oděvu od podložky vzhůru.
Pokud je na šatech použitý jako zdobný prvek klín v sukni, všíváme jej do bočního švu.
Může se však vyskytnout, že na vybraném střihu bude volánová aplikace, kterou střihneme jako kruh, přičemž obvod vnitřní kružnice souhlasí s délkou místa, kam přijde aplikace našít. Nejčastěji se volánky vyskytují jako olemování výstřihů, ale můžeme mít střih i s tou variantou, kdy volán je v podobě pruhů na rukávu nebo sukni.
Zajímavé řešení sukně, kdy prodloužení příliš krátkých šatů je dvojitým volánem.
VARIANTY STŘIHŮ: