***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: ŠIJEME KALHOTOVOU SPODNIČKU

5. září 2016 v 22:46 | STŘIHY OTYLKA |  SPODNIČKY
před započetím prací ještě dvě základní rady:
2/ proštepovávat švy až po vyzkoušení a vyladění nepřesností. Každá postava má různé zaoblení a disproporce. Ty jsou potřeba upravovat až při šití.
Spotřeba materiálu:
látka - šíře 140 cm = 1x délka kalhotové spodničky podle střihu + záložka
nebo - šíře 70 cm = 2 x délka kalhotové spodničky podle střihu
Střih pokládáme na látku tímto způsobem:
Osnova: délka látky
Útek: šíře látky
pokládka dílů kalhot
látka je složena podélně v půli, všechny hlavní díly se stříhají po osnově, jinak se nohavice kroutí. Při stříhání dodržujeme tyto přídavky: na záložky v šíři 4 - 5 cm, na boční a krokové švy 4 až 5 cm, na zadní středový nahoře (pro případ pozdějšího rozřiřování) asi 4 cm až k začátku zaoblení, na všechny ostatní švy přídavky asi 3 cm.
Obkreslený střih (na rubu) si ještě ostehujeme po liniích nákresů a vystřihneme. Vše obentlujeme a vyžehlíme
Boční šev na novicích:
Na obou polovinách kalhot začistíme a rozžehlíme okraje švů rozložené do stran. Jednu nohavici obrátíme na líc a obě poloviny vsuneme do sebe tak, aby lícové strany látky ležely na sobě.
Při zkoušení zkontrolujeme příléhavost v pase a v obvodu sedu, šířku nohavic, délku kalhot a upravíme.
U tohoto typu kalhot nemáme krokový šev, ale sedový výkroj je nahrazen krokovým dílem kalhot. Ten patří našít mezi levou a pravou nohavici tak, jak je naznačeno na nákresu. U postav se silnými stehny doporučuji krokový díl střihnout ze dvojité látky. Obě vrstvy si k sobě sestehujeme. Po rozedření můžeme celkem snadno krokový díl nahradit novou látkou a spodničku není třeba vyhazovat.
Dále sešijeme sedové části, upravíme šířku v pase, vypracujeme tunýlek pro gumu a začistíme dolní části nohaviček
všití krokového dílu