***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: NOSIČ KOJENECKÝCH LAHVIČEK

6. září 2016 v 0:04 | STŘIHY OTYLKA |  pro MIMINKA
před započetím prací ještě dvě základní rady:
1/ první verzi u nového, tj. nevyzkoušeného střihu vždy doporučuji šít z obyčejné látky
2/ proštepovávat švy až po vyzkoušení a vyladění nepřesností. Každá látka se chová jinak, a je potřeba vyladit zaoblení a disproporce. Ty jsou potřeba upravovat až při šití.
Spotřeba materiálu:
  • 30 x 60 cm svrchní látky a sakonu na výztuž
  • 15 cm suchého zipu
  • 1 x aplikace (nášivka Sluníčka, hlavičky, autíčka, Krtečka aj.)
  • prádlová pasová pruženka (široká guma) do poutka na lahvičku.

Papírový střih si přiložíme na látku jedním směrem, obkreslíme krejčovskou křídou, nebo ostrou hranou mýdla a vystřihneme s přídavkem na švy asi 2 až 3 cm.
Při pokládání střihu na sakon nenecháváme švové přídavky.
Výztuž přižehlíme na zadní díl látky a můžeme i 1 až 2 mm od okraje přišít strojem.Vyměříme a přišijeme suchý zip na lícní stranu.
Na přední díl vyměříme umístění aplikací a závěsného proužku pro zavěšení poutka na hlahvičku. Sešijeme po rubu, ponechanou dírkou obrátíme na líc a otvor začistíme krytým matracovým švem:

Poutko nemusíme vyztužovat, ale po rubu sešijeme boční šev, po obrácení na líc protáhneme širokou prádlovou gumu a natažené proštepujeme a uzavřeme oba konce. Pokud nemáme vhodnou šířku gumy můžeme použít užší 2 až 3 vedle sebe. Natahování při šití je důležité, aby lahvička nevypadávala ze závěsu. Podle obvodu lahvičky vyměříme umístění zuchých zipů a našijeme. Poutko na lahvičku přijde zavěsit na spodní díl asi takto:
Snad jsou obrázky srozumitelnější, než složité popisy.