***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: TRENÝRKY, kraťasy, slipy, boxerky

5. září 2016 v 23:13 | STŘIHY OTYLKA |  TRENÝRKY a KRAŤASY

před započetím prací ještě dvě základní rady:

2/ proštepovávat švy až po vyzkoušení a vyladění nepřesností. Každá postava má různé zaoblení a disproporce. Ty jsou potřeba upravovat až při šití.

Spotřeba materiálu:

látka - šíře 140 cm = 1x délka trenýrek podle střihu + záložka
nebo - šíře 70 cm = 2 x délka trenýrek podle střihu + záložka

Střih pokládáme na látku tímto způsobem:

Osnova: délka látky
Útek: šíře látky

Látka je složena podélně v půli, všechny hlavní díly se stříhají po osnově, jinak se nohavice kroutí. Při stříhání dodržujeme tyto přídavky: na záložky v šíři 4 - 5 cm, na boční a krokové švy 4 až 5 cm, na zadní středový nahoře (pro případ pozdějšího rozřiřování) asi 4 cm až k začátku zaoblení, na všechny ostatní švy přídavky asi 3 cm.

Obkreslený střih (na rubu) si ještě ostehujeme po liniích nákresů a vystřihneme. Vše obentlujeme a vyžehlíme.
Na obou polovinách trenýrek začistíme a rozžehlíme okraje švů rozložené do stran. Jednu nohavici obrátíme na líc a obě poloviny vsuneme do sebe tak, aby lícové strany látky ležely na sobě. Sešijeme sed od pasu k pasu podél celého sedového oblouku.
Při zkoušení zkontrolujeme příléhavost v pase a v obvodu sedu, šířku nohavic, délku nohavic a upravíme.
Dále sešijeme sedové části, upravíme šířku v pase, vypracujeme tunýlek pro gumu a začistíme dolní části nohavic.
* *