***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: TRIČKO, HALENKA, MIKINA oblékací přes hlavu

5. září 2016 v 22:08 | STŘIHY OTYLKA |  HALENKY
KATEGORIE STŘIHŮ:
* *
SPOTŘEBA LÁTKY se liší podle velikosti a délky střihu:

podložení průkrčníku = 0,30 m na 70 cm šíře
2 potítka
Materiál s vlasem (samet, manžestr, froté, flauš...) stříháme PO vlasu - jenom manžestr a samet PROTI vlasu - to proto, abychom po čase neměli "vyleštěné" lokty po opírání.
Před započetím prací ještě základní rady:
vypracovaný střih položíme na látku. Díly vystřihneme s přídavkem na švy 5 cm na záložky.
Prokličkujeme entlem okraje, sestehujeme záševky, sestehujeme ramena, boky a dolní část oděvu až po okraj. Vše rozžehlíme.
ZAPÍNÁNÍ na 1 knoflíček:
U průkrčníku si vyměříme na zadním díle (nebo na předním) střed, kam umístíme zapínání a mírně nastřihneme asi 8 až 10 cm. Stejným způsobem si připravíme podložení předního a zadního dílu v oblasti kolem krku, tj. průkrčníku. Podložení by mělo sahat asi za 1/2 šiřky ramen (tovární výroba dělá podložení menší, ale pak má snahu se obracet ven) a velkým obloukem asi 10 cm pod rozparek zapínání. U tenkých látek podložení uděláme podložení větší, aby tunika byla kvalitně propracovaná a nebyly zbytečně vidět nehezké okraje a přechod látky...
Podložení zatím nemusíme nastřihovat v místě zapnutí a lícem přiložíme na líc svtchní látky. Prostehováním asi 1 cm od okraje obě látky spojíme, zkontrolujeme velikost a tvar průkčníku a sešijeme na stroji. Šít začínáme v místě budoucího zapínání a po dokončení švu, nastřihneme zapínací rozparek. Opět prostehujeme, zkontrolujeme tvar, vložíme látkové poutko na knoflíček a sešijeme na stroji. Pak obrátíme na líc, urovnáme kraje a můžeme proštepovat asi 3 mm od okraje. Stejným způsobem můžeme ozvláštnit i okraj kratších rukávů.
RUKÁVY:
nezaponeňte si označit pravý a levý rukáv, aby nedošlo k záměně a sestehujeme boky rukávu. Podrobnější popis postupu prací najdete v tomto článku (nadpis je proklikávací)

Pokud při zkouškách vše vyhovuje, průběžně přešíváme na šicím stroji.

ZAČIŠTĚNÍ OKRAJE
Každá látka má snahu se při šití natahovat, proto musíme okraj pečlivě vyměřit a vyzkoušt, než jej strojem začistíme. U některých typů látky se vyplatí ruční začištění dolního okraje rukávu i těla halenky.