***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: ÚZKÁ SUKNĚ S ROZPARKEM

5. září 2016 v 23:09 | STŘIHY OTYLKA |  SUKNĚ

SPOTŘEBA LÁTKY na 140 cm šířky - záleží na položení střihu podle délky sukně:
1/ podle šíře spodního lemu sukně 1x délka + 10 cm,
2/ nebo 2x délka + 10 cm
Materiál s vlasem ( froté, flauš...) stříháme PO vlasu - jenom manžestr a samet PROTI vlasu - to proto, abychom třeba v případě kalhot neměli "vyleštěný" zadek po sezení, případně kolena.

POSTUP ŠITÍ
Vypracovaný střih položíme na látku.
Díly vystřihneme s přídavkem na švy 5 cm na záložky.
Nejdříve sešijeme boční díly sukně k sobě až ke značkám (zip, rozparek). Na zadním i předním díle odšijeme záševky a vyhladíme dostran.
Na zadním díle vypracujeme rozparek a všijeme zip.
Všijeme podšívku a všechny švy rozžehlíme a začistíme švy.
Pak vypracujeme pasovu část sukně: látkový pásek podélně přehneme v půli, podle obrázku nastehujeme pasovku, přehneme pásek a přistehujeme tak, aby se nezkroutil a nastehujeme do pasu, vyšijeme knoflíkovou dírku a přišijeme knoflík.Pásek po vyzkoušení přešijeme šicím strojem a z vnitřní jej přišijeme ručně.
Vyměříme délku sukně, začistíme okraj a přišijeme ručním křížkovým stehem.
ZAČIŠTĚNÍ OKRAJE SUKNĚ
Každá látka má snahu se při šití natahovat, proto musíme okraj šatů a sukně znovu vyměřit. Zde budeme potřebovat pomoc další osoby. Stoupneme si na vyšší pevnou podložku (stůl, židle, schody, nižší rovný kus pevného nábytku) Druhá osoba měří výšku sukně, tj rozdíl mezi podložkou a okrajem oděvu od podložky vzhůru.
Ještě jednu radu ke střihům s pružným sedlem: Já stříhám náplet do pasu 2/3 obvodu pasu. Např. pas 75, náplet 50. Gumičku nedávám.

VYBRANÉ STŘIHY:

*