***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: vesty

5. září 2016 v 23:03 | STŘIHY OTYLKA |  VESTY
KATEGORIE STŘIHŮ:
Konstrukce vesty je pro laiky téměř shodná jako halenka bez rukávů.
Postup
základního sešívání také shodný s halenkou, takže si jej můžete ZDE připomenout.
Pokud ji budeme čít s podšívkou, podšívka je relativně stejně velká jako vypracovaný PD a ZD, ale jestli budeme dělat délku k pasu - tak je dobré udělat výpustku - buď z vrchního dílu a pak podšívka nebude vůbec vidět. Nebo z podšívky a ta pak ozdobně "olemuje" konec oděvu. Každopádně ten díl (vrchní x podšívka), z které bude výpustka, by měl být cca o 3-4mm větší, aby látku netáhl.
Pokud střihneme vestu s koncovou záložkou z vrchního dílu - v rubu bude podšívka o to kratší - je vyhotovení trochu složitější a laikům a nešvadlenkám bez zkušeností to nedoporučuji. Je opravdu složitější. Alternetivním řešením je, podšívku střihnout o 3 až 4 cm kratší a "prodloužit" ji na správnou délku našitím vrchního materiálu. Tím vzniknou 2 rovné a hladké stejně velké díly. Dál platí zásady stejné jako nahoře popsané, je nám odpadne tvorba výpustů a nebudeme počítat s 3-4mm na prodloužení vrchního dílu.
Každopádně musíme ušít KAPSY a vše na PD, všít zip k PD, sešít PD a ZD na ramenou a bocích k sobě, všít LÍMEC. Když všíváme zip, vkládáme jej mezi vrchní látku a podšívku.

Pak je druhá možnost - sešít PD a ZD k sobě vrchními díly a podšívky také sešít zvlášť a zip všívat zip mezi obě vrstvy.
Pokud chceme spodní lem udělat z úpletu, všijem nejdříve proužek látky, a pak úplet všijeme mezi vrstvu PD a podšívky. Při šití je potřeba ten lem trošku natáhnout, jako u pružného pasu sukně.
Postup: vypracovat PD (popř. i kapsy, či nášivky na ZD), všít zip mezi PD a podšívku, sešít PD a ZD jak svrchní díly látky, tak podšívky a zůstane nám otvor na límec, dolní okraj a průramky. Pak budeme pokračovat v pořadí dolní okraj, průramky a nakonec límec, kterým vše uzavřeme.
STŘIHY:
*