***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: VOLÁNOVÁ SUKNĚ

5. září 2016 v 23:05 | STŘIHY OTYLKA |  SUKNĚ

SPOTŘEBA LÁTKY na 140 cm šířky - záleží na položení dílů = pruhů volánu, podle délky sukně:
1/ podle šíře spodního lemu sukně 1x délka + 10 cm,
2/ nebo 2x délka + 10 cm
spodní díl (obdélníkový) je vždy 1,5x delší, než ten pruh nad ním

položení střihu:
Díly vystřihneme s přídavkem na švy 3 cm na záložky.
Nejdříve sešijeme boční díly sukně k sobě až ke značkám (zip, kanýry). Na zadním i předním díle odšijeme záševky a vyhladíme dostran.
Poté si nastehujeme jednotlivá patra kanýrů tak, aby nařasení bylo stejnoměrné, a přišijeme na sukni.
Pak vypracujeme pasovu část sukně: látkový pásek podélně přehneme v půli, podle obrázku nastehujeme pasovku, přehneme pásek a přistehujeme tak, aby se nezkroutil a nastehujeme do pasu, vyšijeme knoflíkovou

dírku a přišijeme knoflík. Pásek po vyzkoušení přešijeme šicím strojem a z vnitřní jej přišijeme ručně.
Pukud volíme variantu do gumy v pase, nejsou potřeba pasové záševky, ani zapínání na zip, ale stačí ušít tunýlek a gumu jím protáhnout. Aby se sukně dala pohodlně obléci, ponecháme v pase šířku přes boky (obvod sedu).
VYMĚŘENÍÍ OKRAJE SUKNĚ
Každá látka má snahu se při šití natahovat, proto musíme okraj šatů a sukně znovu vyměřit. Zde budeme potřebovat pomoc další osoby. Stoupneme si na vyšší pevnou podložku (stůl, židle, schody, nižší rovný kus pevného nábytku) Druhá osoba měří výšku sukně, tj rozdíl mezi podložkou a okrajem oděvu od podložky vzhůru. Začistíme okraj a přišijeme ručním křížkovým stehem.
Ještě jednu radu ke střihům s pružným sedlem: Já stříhám náplet do pasu 2/3 obvodu pasu. Např. pas 75, náplet 50. Gumičku nedávám.