***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: Zavinovací sukně

5. září 2016 v 23:08 | STŘIHY OTYLKA |  SUKNĚ

Spotřeba látky se řídí střihem sukně při užší sukni postačí jen jedna délka, u široké sukně dvě délky, na šířku látky 140 cm. Pokud máme střih s spirálovitým vinutím, musíme počítat s šířkou vinutí.
Sukni střihneme s přídavkem 4 cm na švy a začistíme okraje entlem. Záševky si prostehujeme stehovací nití, sestehujeme postranice a sukni vyzkoušíme. Vyznačíme si případné opravy a sukni opravíme. Pokud je vše v pořádku, přešijeme sestehované švy na šicím stroji.
Látkový pásek podélně přehneme v půli, podle obrázku nastehujeme pasovku, přehneme pásek a přistehujeme tak, aby se nezkroutil a nastehujeme do sukně.
Pásek po vyzkoušení přešijeme šicím strojem a z vnitřní jej přišijeme ručně.
U předního dílu vinutí začitíme boční kraj obrubovacím stehem v ruce. Musíme počítat s tím, že při pohybu látky bude vidět vnitřní strana a případný lem. Poud mám na sukni ozdobné prvky, jako jsou lemy, volány aj. pečlivě zpracujeme nastehováním a po daších zkouškách přišijeme a vypracujeme zapínání.

Vyměříme spodní okraj sukně na postavě, zde si musíme všimnout charakteristiského tvaru břicha a hýždí, aby sukně byla všude stejně douhá i přes případné nerovnosti postavy. Často se stává, že sukně je při nošení a změně postoje nehezky cípatá. Sukni si proto necháme změřit od podlahy (na stole, či podložce) vzhůru při pomalém otáčení. Skvělý trik s kusem nitě, dveřma a křídou ;)
Aby spodní okraj byl dobře zpracován, obrubu vypracujeme v ruce. Nakonec pečlině rozžehlíme švy do stran a celou sukni vyžehlíme.

ZAČIŠTĚNÍ OKRAJE SUKNĚ
Každá látka má snahu se při šití natahovat, proto musíme okraj šatů a sukně znovu vyměřit. Zde budeme potřebovat pomoc další osoby. Stoupneme si na vyšší pevnou podložku (stůl, židle, schody, nižší rovný kus pevného nábytku) Druhá osoba měří výšku sukně, tj rozdíl mezi podložkou a okrajem oděvu od podložky vzhůru.

* *