***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: ZAVINOVAČKA klasická č. 404

20. září 2016 v 12:34 | STŘIHY OTYLKA |  ZAVINOVAČKA

MATERIÁL, doporučuji předeprat a vysrážet:
Látka - nejlépe bavlněná
Výplň - vatelín nebo duté vlákno, dříve se používala i deka, nebo tenký polštář s péřovou výplní. Pokud použijete syntetické, smíte prát na max. 40 °C a žehlit opatrně. Bavlněný vatelín je sice dražší, ale údržba snazší. Péřová výplň se prát nedá.

POSTUP STŘÍHÁNÍ:
2 x Střední díly - střihneme se přídavky na švy ze svrchní látky, oblast hlavičky, tj. asi 20 cm horní okraj zastřihneme do oblouku.
2 x Potah vatelínu: střihneme se přídavky na švy z jednobarevného plátna
1x díl z vatelínu (ten bez přídavků na švy)
2x dva boční zavazovací díly střihneme díly se přídavky na švy.
6x šňůrky 56 x 2,5 cm opět s přídavky, hotová šíře je 0,5 cm, pokud je chcete mít ze stejné látky. Můžete koupit stužky, které budou hezky ladit s látkou.

POSTUP ŠITÍ:
Vystřižené díly začistěte entlem a vyžehlete.
Boční díly: Jednu z delších stran bočních dílů (tu, odkud budou vycházet šňůrky) založte. Postranní díly sešijte na třech stranách obě látky lícem k sobě. Nesešívejte stranu, která bude vsazená do těla zavinovačky, na delší straně ponechte výstupní otvory na stužky. Poté křídla zavinovačky obraťte na líc. Na kratších stranách vypracujte tunýlky široké 2 cm. Nakonec vypracujte střední tunýlek.
Šňůrky: nastříhané proužky látky přehněte nejprve z obou stran do středu a sežehlete. Nyní přeložte v polovině, opět vyžehlete a prošijte. Navlékněte do tunelů bočních dílů a na okraji, který bude vsazen do těla zavinovačky konce vázaček napevno přichyťte. Konce začistěte.
Tělo zavinovačky:
Svrchní díl můžeme před šitím na lícní straně ozdobit krajkovým volánkem v jedné nebo dvou řadách, či nějakou aplikací, nebo výšivkou.
Na spodní díl zavinovačky přiložíme oba boční díly souměrně proti sobě po obou stranách, sešpendlíme a přiši
jeme i se stuhami. Na spodní díl přiložíme lícem na líc svrchní část zavinovačky, urovnáme a sešijeme. Na dolním konci vypracujeme kryté zapínání na knoflíčky, nebo druky.
Vkládací vložka z vatelínu: Tu můžeme ušít z jednobarevného plátna tak, že oba vystřižené díly položíme lícem na sebe, 3 strany prošijeme, obrátíme na líc, vložíme vložku a zbylý otvor také sešijeme.
Zavinovačka s výměnou vložkou se snáž udržuje a můžete podle potřeby měnit jednobarevný zdobný potah za barevný nebo teplý podle potřeby.