***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: ponožky

9. října 2016 v 15:08 | STŘIHY OTYLKA |  historie = GOTIKA
KATEGORIE STŘIHU:
Na vyžehlené látce srovnáme střižené okraje. Složíme ji po délce na polovinu lícovou stranou dovnitř a sešpendlíme na pevných okrajích, aby se nesmekala. Na takto připravené látce poskládáme jednotlivé střihové díly, řádně přišpendlíme. Obrysy obkreslíme přesně krejčovskou křídou a přikreslíme si i švové přídavky asi 1 centimetru. U horního okraje ponožky nejméně 3 cm. Jednotlivé díly střihu vystřihneme.
Po té střih sejmeme a linie prostehujeme dlouhým stehem stehovací nití. Stehy necháváme volné, obě vrstvy látky mezi sebou prostřihneme.
U ponožek musíme dbát na fakt, že pravá a levá noha se mírně liší, takže šijeme každou ponožku zvlášť, aby pasovala na správnou nohu. Ponožka také nesmí být příliš těsná, aby švy netlačily.
Na střihu je poznačené, které švy přijdou spolu sešít. Šití začínáme od špičky a šlapku s nártem si nejdříve sestehujeme a upravíme oblouk nártu podle potřeby. Dbejte však, aby zůstal dostatečný prostor pro švový přídavek. Pak připojíme patovou část a upravíme délku chodidla. Pokud nám ponožka sedí dobře, můžeme švy sešít strojem. Jako poslední díl přišijeme holenní část. Pečlivě si vyměříme její usazení a oblouk nártového švu, aby netlačil. Nakonec začistíme okraje švových přídavků a vyměříme horní okraj ponožky.
Stejným způsobem ušijeme i druhou ponožku.
e-shop zdarma

88,- Kč
Dostupnost: 15 dnů

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Akrim | 14. října 2016 v 17:28 | Reagovat

Tak o tomto som ešte v živote nepočula a vyzerá to super! Vďaka za typ :)