***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: Ušanka, beranice č. 102

23. prosince 2016 v 17:46 | STŘIHY OTYLKA |  POKRÝVKY HLAVY
Beranici, nebo ušanku si zhotovíme z látky, kůže, flísu nebo kožešiny. Pevnost zajistíme výstužnou vložkou z výztužného plátna, podšívkoviny, organtýnu atd. Pochopitelně záleží na použitém materiálu. Pevnou kůži podložíme jen plátnem.
Spotřeba je asi 40 cm látky široké 140 cm.
Rozměry dílků:
  • výška hlavního dílu s ušima: 40 cm
  • šířka hlavního dílu: obvod hlavy + 4 cm
  • vnitřní pásek na zpevnění kolem základny na obvodu hlavy vysoký asi 3 cm
  • přední čelní ohrnovací díl
  • vázací tkanice
Nezapomeňte přidat na švy 1 až 2 cm.
Díly stříháme stejné jak ze svrchní látky, tak z podšívky a výztuže.
Nastříhané díly svrchní látky, výstužné látky, a podšívy a jednotlivé látky sestehujeme v horní části a vyzkoušíme. Zaoblení horní části by mělo kopírovat tvar hlavy. Pokud je tvar v pořádku, přešijeme na stroji svrchní látku (nebo kožešinu) dokola zpevníme tkalounem ve výšce čela. Aby nebyly stehy vidět, tkaloun našijeme ručně. Vsadíme čelní díl. Švy rozžehlíme a proštepujeme po jedné nebo po obou stranách. Pak vsadíme zpevňovací vrstvu a všijeme pikýrovacím stehem.
Téměř hotovou ušanku ještě vyložíme podšívkou, na uších nezapomene na vázačky, a drobným krytým stehem podšívku všijeme v ruce.
Pokud podšívku budete šít na šicím stroji, přiložíme lícem líc obě látky a při šití musíme ponechat otvor pro obrácení ušanky a protažení tímto otvorem. Nakonec zmíněný otvor prošijte ručně, nebo na stroji.