***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: živůtek

17. prosince 2016 v 9:47 | STŘIHY OTYLKA |  ŽIVŮTKY
KATEGORIE STŘIHŮ:
před započetím prací ještě základní rady:
1/ první verzi u nového, tj. nevyzkoušeného střihu vždy šiju z obyčejné látky
2/ zkoušet, zkoušet, zkoušet...

SPOTŘEBA LÁTKY :
2 x délka živůtku
Díly vystřihneme s přídavkem na švy cca 3 cm na záložky a díly obentlujeme.

POSTUP:
Sešijeme boky i ramena k sobě a vyzkoušíme. Na zkoušce si vyměříme sezazení obou dílů přednice a přebytečné okraje si vyznačíme stehovkou. Křída se při práci smaže. Přebytečné okraje nestříhejte, knoflíkové dírky u těsných vypasovaných živůtků potřebují zpevnit více vrstvami látky.
Podložení předního dílu (může být i šněrovací) položíme vliselíem, zahneme do rubu a zažehlíme. Sešijeme boky a ramena a vytvarujeme pasové záševky.
Při vyzkoušení oděvu si všimneme, zda se látka nikde nekrčí a okraje podél zapínání se o 1,5 cm překrývají.
ZAPÍNÁNÍ:
Na předním díle vyznačíme dírky pro zapínání, vytvoříme malé dírky a pečlivě obšijeme.
Dámské oděvy se zapínají z pravé strany na levou, proto jsou dírky vyšity na pravé straně. U živůtků s légou umísťujeme dírky svisle do středu légy. Velikost dírky volíme asi o 1 až 2 mm větší, aby knoflík mohl volně procházet.
První knoflík umistíme nejméně 1 cm pod horním okrajem a další knoflíček přijde 1 cm nad pas. Další knoflíky a dírky rozměříme pravidelně v části nad pasem i pod pasem.

Některé živůtky mají i RUKÁVY
V tom případě postupujeme podle návodu v odkazu z nadpisu. Na rukávové hlavici a dolním konci rukávů i na límci použijeme žabičkování nebo vrapování:

Nakonec začistíme okraje průramku, průkrčníku a dolní okraj živůtku.
Zde máme několik možnosti:
  1. okraj 2 x zahnout a ručně křížkovým krytým stehem zašijeme. Přešít můžeme i na stroji.
  2. podle střihu si střihnout podsádku pro průramky a průkrčník širokou asi 10 až 15 cm a po přiložením lícem k líci obě látky spojit. Po přehrnutí podsádky na rub pečlivě upravíme kraje, vymneme okraje aby obě vrstvy látky pěkně lícovaly a asi 3 mm od okraje proštepujeme. Dolní okraj začistíme podle příkladu 1.
  3. okraj začistit vyšívanou obrubou
  4. okraje uzavřít ozdobným stehem
  5. olemovat pomocí obloučků:
Celý živůtek pečlevě vyžehlíme

VÝBĚR STŘIHŮ:
*
*

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Dominika | Web | 18. prosince 2016 v 14:20 | Reagovat

Již klasicky moc děkuji*******