***
* **

N Á V O D Y

Š I T Í :

návod ŠITÍ: Princesové oděvy

24. dubna 2017 v 21:01 | STŘIHY OTYLKA |  Princesové oděvy
SPOTŘEBA LÁTKY:
  • ŠATY = 1 x délka živůtku + 2 x délka sukně + 1 x délka rukávu = 210 cm
  • SAKO = 1 x délka oděvu + 1 x délka rukávů = 120 cm
  • HALENKA = 1 x délka živůtku + 1 x délka rukávů = 120 cm
  • KABÁT = 2 x délka kabátu + 1d délka rukávů = 250 cm
vložka = 0,48 m na 70 cm šíře
krajovka = 1 m (podle lemu dolního okraje)
2 potítka
6 knoflíků
1 zip do boku = 18 cm
Materiál s vlasem (samet, manžestr, froté, flauš...) stříháme PO vlasu - jenom manžestr a samet PROTI vlasu - to proto, abychom po čase neměli "vyleštěný" zadek po sezení
3/ proštepovávat švy až po vyzkoušení a vyladění nepřesností. Každá postava má různé zaoblení a disproporce. Ty jsou potřeba upravovat až při šití.4/ při volně papíru na střih jsem pamatovala na několikanásobné použití. Překreslovat jej na pevnější papír nemusíte, pokud se papír roztrhne, můžete si jej slepit. Švy na střihu popisuji, aby bylo zřejmé co s čím sešít.

POLOŽENÍ STŘIHU
Díly vystřihneme s přídavkem na švy 5 cm na záložky:
Prokličkujeme entlem okraje dílů, sestehujeme princesový šev, sestehujeme ramena, boky a sukně. Princesový šev se šije stejně jako jiné švy, jen je potřeba počítat se zaoblením a pasovými záševky (výběry). Doporučuji pečlivě stehovat. Pod patkou se svrchní látka natahuje a oděv je pak asymetrický. Vše rozžehlíme. Oděv vyzkoušíme a doladíme nepřesnosti. Pokud máme na předním díle zapínání, položíme jej vliselínem, zahneme do rubu a zažehlíme.

Na první zkoušku sestehujeme upravený spodní límec a pomocný límec z náhradního materiálu
Sestehujeme loketní záševek. zřasíme dolní okraj a sestehujeme do manžety, podlpažní kraje rukávu se sestehují po předním okraji rukávu.
Nastehování do průramku:
u snížených rukávových hlavic se neprovádí navolnění, všívají se do průramku s podloženou náramenicí.
Pokud při zkouškách vše vyhovuje, průběžně přešíváme na šicím stroji.
ZAČIŠTĚNÍ OKRAJE SUKNĚ
Každá látka má snahu se při šití natahovat, proto musíme okraj šatů a sukně znovu vyměřit. Zde budeme potřebovat pomoc další osoby. Stoupneme si na vyšší pevnou podložku (stůl, židle, schody, nižší rovný kus pevného nábytku) Druhá osoba měří výšku sukně, tj rozdíl mezi podložkou a okrajem oděvu od podložky vzhůru.
VYBRANÉ STŘIHY:
e-shop zdarma

194,- Kč
Dostupnost: 10 dnů
e-shop zdarma

224,- Kč
Dostupnost: 10 dnů
e-shop zdarma

219,- Kč
Dostupnost: 10 dnů